Valitse koulutusala:
Top-listat arrow_right

Oppiminen ja digitalisaatio TUI:n painopistealueina

Valokuva: Kristofer Hedlund

Charlotte kuvailee itseään uteliaaksi nörtiksi. Matkailualalle hän päätyi alun perin saatuaan köyhänä laskettelijana matkanjohtajan töitä Alpeilta. Nykyään häntä motivoi halu luoda houkutteleva ja kestävä työympäristö, jossa kaikilla on mahdollisuus kehittyä ja jakaa osaamistaan muille.


Mikä on tärkein tavoitteesi henkilöstöjohtajana?
– Olen työskennellyt matkailualalla suurimman osan urastani ja nähnyt, miten teknologia on muuttanut alaa. Digitaalisuuden osalta olemme kehityksen kärjessä, ja tavoitteeni on, että TUI:sta välittyy työnantajana kuva maailmanlaajuisena innovatiivisena yrityksenä, jossa kaikki lähtee asiakkaasta ja digitalisaatiota käytetään entistä parempien asiakaskokemusten luomiseen. Yrityksen menestyksen edellytyksenä on, että työntekijöillä on mahdollisuus kehittyä ja oppia jatkuvasti uutta. Master-luokillamme jokainen työntekijä saa valita 40 tuntia opetusta haluamaltaan aihealueelta, ja luokkien opettajina toimivat omat työntekijämme. Tarjoamme esimerkiksi kaikille työntekijöille mahdollisuuden oppia ohjelmoinnin perusteet. Hiljattain perustimme kokonaan uuden dataan, analytiikkaan ja koneoppimiseen keskittyvä tiimin, jonka yhtenä jäsenenä on juuri rekrytoitu humanoidirobotti. TUI tarjoaa paljon enemmän mahdollisuuksia kuin monet uskovatkaan. Olemme maailmanlaajuinen digitaalinen yritys, ja aiomme olla Pohjoismaiden kymmenen houkuttelevimman työnantajan joukossa ennen vuotta 2023.


Mitä tavoitteen saavuttaminen vaatii TUI:lta?
– Uskon, että olemme hyvällä tiellä kohti tavoitetta, mutta parannettavaa on vielä. Painopisteinämme ovat elinikäinen oppiminen sekä selkeät tavoitteet ja valtuudet. Johtajuus on mukautettava digitaaliseen liiketoimintaan, ja samalla elämän palapelin kokoamiselle on tarjottava entistä paremmat edellytykset. Meillä voi jo nyt treenata työaikana omalla kuntosalilla ja  ottaa lapset – ja pian myös koiran – mukaan töihin.


Mitkä ovat arvonne?
– Työmme perustuu seuraaviin arvoihin: transparency – organisaatiomme on oltava avoin; trust – vastuullinen vapaus; togetherness – teemme asioita yhdessä; test and learn – mikään idea ei ole liian hullu testattavaksi. On tärkeää, että töissä on hauskaa.


Millainen TUI on organisaationa?
– TUI haluaa olla oppiva organisaatio, jossa työntekijät ovat sitoutuneita. Meille voi tulla omalla osaamisellaan – ja sen pohjalta kukin voi jatkaa kasvuaan. Uskon, että jatkuva oppiminen saa työntekijät voimaan hyvin. Se on sitä paitsi mukavaa! Me TUI:lla uskomme elinikäiseen oppimiseen, Charlotte tiivistää.

TEKSTI: Charlotte Lund Phalén

Nimi: Charlotte WWiebe
Tehtävä: Henkilöstöjohtaja, Director HR, Workplace&Service
Koulutus: Global Leadership High Performance program 2, IMD Business School, tutkinto
2014

TUI Nordic

TUI Nordic on Pohjoismaiden matkailumarkkinoiden johtava matkanjärjestäjä 20 prosentin markkinaosuudellaan. Vuonna 1961 perustettu konserni tarjoaa valmismatkoja, lentoja ja risteilyjä. TUI Nordiciin kuuluvat TUI Sverige, TUI Norge, TUI Danmark ja TUI Finland, sekä Nazar, WonderCruises ja lentoyhtiö TUIfly. Saksalainen matkanjärjestäjäkonserni TUI Group toimii maailmanlaajuisesti noin 180 kohteessa.

Lue lisää: www.tui.fi

Top 50 Pohjoismaat: Kaupallinen ala

  1. EY (Ernst & Young)
  2. McKinsey & Company
  3. Microsoft
  4. Deloitte
  5. IKEA
  6. The Boston Consulting Group (BCG)
  7. KPMG
  8. Nordea
  9. L'Oréal Group
  10. Danske Bank
  11. SAS
  12. Handelsbanken
  13. Accenture
  14. Google
  15. H&M
  16. Unilever
  17. Coca-Cola European Partners
  18. Scandic Hotels
  19. IBM
  20. NASDAQ OMX
  21. Bain & Company
  22. Procter & Gamble (P&G)
  23. Carlsberg
  24. Swedbank
  25. Maersk
  26. Nordnet
  27. Nordic Choice Hotels
  28. Arla Foods
  29. Nestlé
  30. Capgemini Consulting
  31. Orkla
  32. BDO
  33. Swedish Match
  34. Schibsted Media Group
  35. ABB
  36. Visma
  37. Siemens
  38. DNB
  39. PA Consulting
  40. Canon
  41. QVARTZ
  42. Coop
  43. Mondelēz International
  44. If
  45. Telenor
  46. Stora Enso

Top 50 Pohjoismaat: Tekniikan ala

  1. Microsoft
  2. Sweco
  3. Ramboll
  4. Siemens
  5. ABB
  6. Google
  7. McKinsey & Company
  8. Skanska
  9. NCC
  10. The Boston Consulting Group (BCG)
  11. Accenture
  12. Rolls-Royce
  13. Volvo Cars
  14. COWI
  15. IBM
  16. Vattenfall
  17. ÅF
  18. SAS
  19. GKN Aerospace
  20. GE Healthcare
  21. Sandvik
  22. Fortum
  23. Peab
  24. Arla Foods
  25. EY (Ernst & Young)
  26. Novo Nordisk
  27. Bain & Company
  28. Maersk
  29. Veidekke
  30. Capgemini Consulting
  31. Stora Enso
  32. Pfizer
  33. Alfa Laval
  34. SSAB
  35. Valmet
  36. BearingPoint
  37. Schneider Electric
  38. Telenor
  39. Unilever
  40. 3M
  41. Orkla
  42. Schibsted Media Group
  43. Danfoss
  44. Pöyry
  45. Tieto
  46. Hewlett Packard Enterprise
  47. Caverion
  48. Shell
  49. Bayer

Top 30 Pohjoismaat: IT-ala

  1. Google
  2. Microsoft
  3. IBM
  4. Accenture
  5. Oracle
  6. CGI
  7. Cisco Systems
  8. Ericsson
  9. Capgemini
  10. Knowit
  11. EVRY
  12. Hewlett Packard Enterprise
  13. Dell
  14. Visma
  15. Siemens
  16. ATEA
  17. Tieto
  18. EY (Ernst & Young)
  19. Telia Company
  20. Nordea
  21. SAS Institute
  22. F-Secure
  23. ABB
  24. Schibsted Media Group
  25. Acando
  26. TUI Nordic
  27. SAP
  28. Danske Bank
  29. Telenor
  30. Deloitte

Tekniikan alan top 50

  1. KONE A
  2. ABB
  3. Wärtsilä
Katso koko lista

Kaupallisen alan top 50

  1. Finnair
  2. Google
  3. OP Ryhmä A
Katso koko lista

IT alan top 50

  1. Google A
  2. Microsoft
  3. Supercell
Katso koko lista

Juridiikan alan top 50

  1. Tuomioistuimet A
  2. Oikeusministeriö
  3. European Union (EU)
Katso koko lista

Luonnontieteiden alan top 50

  1. Suomen ympäristökeskus (SYKE) A
  2. Luonnonvarakeskus (LUKE) T
  3. Orion A
Katso koko lista