Valitse koulutusala:
Top-listat arrow_right

Oppiminen ja digitalisaatio TUI:n painopistealueina

Valokuva: Kristofer Hedlund

Charlotte kuvailee itseään uteliaaksi nörtiksi. Matkailualalle hän päätyi alun perin saatuaan köyhänä laskettelijana matkanjohtajan töitä Alpeilta. Nykyään häntä motivoi halu luoda houkutteleva ja kestävä työympäristö, jossa kaikilla on mahdollisuus kehittyä ja jakaa osaamistaan muille.


Mikä on tärkein tavoitteesi henkilöstöjohtajana?
– Olen työskennellyt matkailualalla suurimman osan urastani ja nähnyt, miten teknologia on muuttanut alaa. Digitaalisuuden osalta olemme kehityksen kärjessä, ja tavoitteeni on, että TUI:sta välittyy työnantajana kuva maailmanlaajuisena innovatiivisena yrityksenä, jossa kaikki lähtee asiakkaasta ja digitalisaatiota käytetään entistä parempien asiakaskokemusten luomiseen. Yrityksen menestyksen edellytyksenä on, että työntekijöillä on mahdollisuus kehittyä ja oppia jatkuvasti uutta. Master-luokillamme jokainen työntekijä saa valita 40 tuntia opetusta haluamaltaan aihealueelta, ja luokkien opettajina toimivat omat työntekijämme. Tarjoamme esimerkiksi kaikille työntekijöille mahdollisuuden oppia ohjelmoinnin perusteet. Hiljattain perustimme kokonaan uuden dataan, analytiikkaan ja koneoppimiseen keskittyvä tiimin, jonka yhtenä jäsenenä on juuri rekrytoitu humanoidirobotti. TUI tarjoaa paljon enemmän mahdollisuuksia kuin monet uskovatkaan. Olemme maailmanlaajuinen digitaalinen yritys, ja aiomme olla Pohjoismaiden kymmenen houkuttelevimman työnantajan joukossa ennen vuotta 2023.


Mitä tavoitteen saavuttaminen vaatii TUI:lta?
– Uskon, että olemme hyvällä tiellä kohti tavoitetta, mutta parannettavaa on vielä. Painopisteinämme ovat elinikäinen oppiminen sekä selkeät tavoitteet ja valtuudet. Johtajuus on mukautettava digitaaliseen liiketoimintaan, ja samalla elämän palapelin kokoamiselle on tarjottava entistä paremmat edellytykset. Meillä voi jo nyt treenata työaikana omalla kuntosalilla ja  ottaa lapset – ja pian myös koiran – mukaan töihin.


Mitkä ovat arvonne?
– Työmme perustuu seuraaviin arvoihin: transparency – organisaatiomme on oltava avoin; trust – vastuullinen vapaus; togetherness – teemme asioita yhdessä; test and learn – mikään idea ei ole liian hullu testattavaksi. On tärkeää, että töissä on hauskaa.


Millainen TUI on organisaationa?
– TUI haluaa olla oppiva organisaatio, jossa työntekijät ovat sitoutuneita. Meille voi tulla omalla osaamisellaan – ja sen pohjalta kukin voi jatkaa kasvuaan. Uskon, että jatkuva oppiminen saa työntekijät voimaan hyvin. Se on sitä paitsi mukavaa! Me TUI:lla uskomme elinikäiseen oppimiseen, Charlotte tiivistää.

TEKSTI: Charlotte Lund Phalén

Nimi: Charlotte WWiebe
Tehtävä: Henkilöstöjohtaja, Director HR, Workplace&Service
Koulutus: Global Leadership High Performance program 2, IMD Business School, tutkinto
2014

TUI Nordic

TUI Nordic on Pohjoismaiden matkailumarkkinoiden johtava matkanjärjestäjä 20 prosentin markkinaosuudellaan. Vuonna 1961 perustettu konserni tarjoaa valmismatkoja, lentoja ja risteilyjä. TUI Nordiciin kuuluvat TUI Sverige, TUI Norge, TUI Danmark ja TUI Finland, sekä Nazar, WonderCruises ja lentoyhtiö TUIfly. Saksalainen matkanjärjestäjäkonserni TUI Group toimii maailmanlaajuisesti noin 180 kohteessa.

Lue lisää: www.tui.fi

Top 50 Pohjoismaat: Kaupallinen ala

  1. EY (Ernst & Young)
  2. Microsoft
  3. Nordea
  4. McKinsey & Company
  5. L'Oréal Group
  6. Deloitte
  7. IKEA
  8. KPMG
  9. The Boston Consulting Group (BCG)
  10. Handelsbanken
  11. Danske Bank
  12. SAS
  13. Google
  14. Accenture
  15. H&M
  16. Coca-Cola European Partners
  17. Scandic Hotels
  18. Unilever
  19. Nordnet
  20. Nordic Choice Hotels (bl.a. Clarion, Quality, Comfort)
  21. Carlsberg
  22. IBM
  23. Bain & Company
  24. Maersk
  25. Procter & Gamble (P&G)
  26. Nestlé
  27. BDO
  28. Visma
  29. Swedish Match
  30. DNB
  31. ABB
  32. PA Consulting Group
  33. Siemens
  34. Arla Foods
  35. Schibsted Media Group
  36. Capgemini Consulting
  37. Qvartz
  38. Telia Company
  39. Orkla
  40. Stora Enso
  41. Canon
  42. Telenor
  43. Mondelez International
  44. If
  45. Lidl
  46. Dell
  47. Hewlett Packard Enterprise
  48. Clas Ohlson

Top 50 Pohjoismaat: Tekniikan ala

  1. Sweco
  2. Microsoft
  3. Siemens
  4. Ramboll
  5. ABB
  6. Google
  7. McKinsey & Company
  8. Skanska
  9. The Boston Consulting Group (BCG)
  10. NCC
  11. Volvo Cars
  12. Rolls-Royce
  13. Accenture
  14. Vattenfall
  15. COWI
  16. IBM
  17. SAS
  18. ÅF
  19. Peab
  20. Ericsson
  21. Arla Foods
  22. Sandvik
  23. GE Healthcare
  24. Stora Enso
  25. SSAB
  26. EY (Ernst & Young)
  27. GKN Aerospace
  28. Veidekke
  29. Fortum
  30. Bain & Company
  31. Maersk
  32. Alfa Laval
  33. Novo Nordisk
  34. Capgemini Consulting
  35. Valmet
  36. Orkla
  37. Danfoss
  38. BearingPoint
  39. 3M
  40. Pöyry
  41. Unilever
  42. Telenor
  43. Schneider Electric
  44. Telia Company
  45. Shell
  46. Bayer
  47. Hewlett Packard Enterprise
  48. Outokumpu
  49. EVRY
  50. DuPont

Top 30 Pohjoismaat: IT-ala

  1. Google
  2. Microsoft
  3. IBM
  4. Accenture
  5. Oracle
  6. Ericsson
  7. CGI
  8. Capgemini
  9. Cisco Systems
  10. Knowit
  11. Visma
  12. EVRY
  13. Deloitte
  14. ABB
  15. Nordea
  16. EY (Ernst & Young)
  17. Telia Company
  18. Tieto
  19. ATEA
  20. F-Secure
  21. Acando
  22. Hewlett Packard Enterprise
  23. Siemens
  24. SAP
  25. Danske Bank
  26. SAS Institute
  27. Dell
  28. Telenor
  29. Schibsted Media Group
  30. Nets
  31. KPMG

Tekniikan alan top 50

  1. KONE
    A
  2. Wärtsilä
Katso koko lista

Kaupallisen alan top 50

  1. Finnair
  2. Google
  3. Marimekko
Katso koko lista

IT alan top 50

  1. Google
    A
  2. Microsoft
  3. Supercell
Katso koko lista

Juridiikan alan top 50

  1. Tuomioistuimet
    A
  2. Oikeusministeriö
  3. European Union (EU)
Katso koko lista

Luonnontieteiden alan top 50

  1. Suomen ympäristökeskus (SYKE)
    A
  2. Orion
    A
Katso koko lista